Usługi

IT Companion Sp. z o.o. posiada doświadczenie w obsłudze informatycznej (znanej także jako outsourcing IT) małych i średnich firm oraz instytucji sektora publicznego. Specjalizujemy się w częściowym lub całkowitym przejęciu procesów informatycznych u naszych klientów, a dzięki  technologii monitoringu Nagios, zapewniamy stały nadzór nad systemami i infrastrukturą informatyczną. Za pośrednictwem takiego modelu działania jesteśmy w stanie eliminować awarie w krótkim czasie oraz skutecznie zapobiegać im w przyszłości. Zaawansowany monitoring wspomaga również analizy prowadzone przez naszych specjalistów, dzięki którym infrastruktura informatyczna może być dokładnie dopasowana do profilu działalności klienta.

Obszary naszego działania to między innymi:

  • szkolenia oraz pomoc zdalna dla użytkowników na zasadzie Helpdesku,
  • archiwizacja i backup danych,
  • inwentaryzacja sprzętu i oprogramowania, oraz monitorowanie legalności,
  • serwis sprzętu i oprogramowania,
  • opieka nad systemami Windows, Linux,
  • usługi zdalnego dostępu VPN,
  • projektowanie i utrzymanie sieci LAN,
  • administracja bazami danych,
  • kompleksowa opieka nad stacjami roboczymi,
  • zarządzanie bezpieczeństwem sieciowym oraz bezpieczeństwem danych.

 

Szczegółowa oferta Outsourcingu IT firmy IT Companion Sp. z o.o.:

  • monitoring kluczowych usług, procesów i urządzeń w obrębie infrastruktury IT,
  • projektowanie i utrzymanie sieci LAN,
  • programowanie i konfigurowanie urządzeń Netasq, Cisco, Linksys i CheckPoint (obsługa protokołów routingu takich jak OSPF, EIGRP, RIP i routingu statycznego w zakresie małych i średnich sieci, konfiguracja VTP i STP),
  • wdrożenia rozwiązań UTM (Unified Threat Management) za pomocą rozwiązań komercyjnych Netasq i CheckPoint – konfiguracja Firewalli, modułów IDS, modułów antywirusowych i antyspamowych, QoS oraz filtrowanie zawartości Web i IM,
  • konfiguracja rozwiązań UTM w postaci skanera antywirusowego, antyspamowego, firewalla i filtra Web na platformach Linux (OpenSource),
  • projektowanie i realizowanie połączeń VPN typu site-to-site,
  • instalacja, konfiguracja i utrzymanie serwerów pocztowych Exchange 2003 i 2007,
  • dostawa sprzętu oraz instalacja i konfiguracja stacji roboczych,
  • konfiguracja serwerów wydruku i drukarek sieciowych,
  • instalacja i konfiguracja serwerów plików opartych o systemy Linux/Unix,
  • projektowanie i utrzymanie infrastruktury Active Directory i Active Directory Domain Services w oparciu o systemy operacyjne Windows 2003 i 2008,
  • diagnozowanie i rozwiązywanie problemów w zakresie infrastruktury informatycznej,
  • wsparcie użytkownika końcowego (na zasadzie zdalnego Helpdesku),
  • rejestracja i administrowanie serwerami i domenami u dostawców zewnętrznych w imieniu klienta,
  • wirtualizacja rozwiązań serwerowych i sieciowych na platformach VMware ESXi,
  • instalacja oraz konfiguracja centralek telefonicznych Asterisk *, konfiguracja i instalacja telefonów SIP,
  • odzyskiwanie danych z nośników uszkodzonych logicznie.

 

Do zalet outsourcingu IT należą:

  • dostęp do szerokiego grona specjalistów z wielu dziedzin informatyki,
  • minimalizacja kosztów związanych z zatrudnieniem kadry informatycznej,
  • gwarancja ciągłości świadczenia usług,
  • możliwość skupienia się wyłącznie na własnej działalności biznesowej.